تبلیغات
روانشناسی بالینی - مصرف 8 ماده برای كاهش استرس

از آهسته رفتن مترس ، از بی حرکت ایستادن بترس

مصرف 8 ماده برای كاهش استرس

مصرف 8 ماده برای كاهش استرس


سلامت نیوز: امروزه یكی از مشكلاتی كه اكثر مردم جهان با آن دست به گریبان هستند معضلی به نام استرس است كه در محیط كار، خانه و خیابان از داشتن آن احساس ناراحتی می‌كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كارشناسان مصرف هشت ماده خوراكی زیر را برای كاهش استرس توصیه كردند:

ماست: مصرف ماست به خصوص در تابستان به دلیل سبك بودن و هضم راحت آن غذای مناسبی است. به اعتقاد كارشناسان ماست و دیگر مواد لبنی كه سرشار ازاسید آمینه «تیروزین» است مقدار ترشح «سروتونین» در مغز را افزایش داده و باعث آرامش می‌شود.

شكلات تلخ: از آنجایی كه بدن به آنتی‌اكسیدان نیاز دارد با مصرف شكلات تلخ می‌توان این آنتی‌اكسیدان را كه به شكل فلانوئید است به بدن رساند و این ماده ترشح هورمون‌های استرس‌زا را كاهش می‌دهد.

مركبات: مصرف مركبات به دلیل داشتن شكر طبیعی می‌تواند استرس را كاهش دهد.

بادام: بادام به دلیل داشتن ویتامین B2 ،E و منیزیم می‌تواند با تاثیرات نامطلوب استرس‌ مبارزه كند.

چای: مصرف چای می‌تواند همانند یك دارو ذهن شما را آرام كند.

ماهی: ماهی نیز به دلیل داشتن ویتامین B12 و B6 می‌تواند حالت‌های افسردگی را از شما دور كند.

كلم بروكلی: مصرف این نوع كلم به دلیل داشتن اسید فولیك احساس اضطراب، ترس و افسردگی را دور كند.

سیر: سیر علاوه بر اینكه استرس را از شما دور می‌كند می‌تواند مقدار گلوگز خون را كاهش دهد.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo
www.tarhebartar.ir Dashboard Clock مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Locations of visitors to this page

كد تقویم

كد تقویم

/v4ex/sidebar.js">
free counters