تبلیغات
روانشناسی بالینی - انتظار دارید چه میزان شاد باشید؟

از آهسته رفتن مترس ، از بی حرکت ایستادن بترس

انتظار دارید چه میزان شاد باشید؟

حتی اگر در میانه یک چالش و تنش بزرگ در زندگیتان باشید ، این کارهای ساده حس زیبای شادی امید وزندگی می دهد.
  به نظر شما معیار شاد بودن چیست و انتظار دارید چه میزان شاد باشید؟

پاسخ به این سوال می تواند تاثیر به سزایی در میزان شادی شما داشته باشد.گروهی از دانشمندان به سرپرستی راب روتلج از دانشگاه لندن  در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که سطح شادی لحظه ای ما تحت تاثیر فعالیت ها وقایع و نتایج است.

اما انتظارات ما برای این اتفاقات موجب شادی ما حتی قبل از وقوع آنها می شود.برای مثال رزرو یک تور تفریحی یا گردش هواخوری که شما منتظر آن هستید ،  باعث می شود که خیلی قبل از گردش رفتن احساس شادی در شما ایجاد شود.

طبق گفته روتلج ، فقط با یک انتظار ساده برای پیش آمدی شادی آور یک حس شادی واقعی در ما به وجود می آید.

جای هیچ تعجبی نیست که پیشنهاد یا انتظار شادی ممکن است ما را شاد کند. مدت زیادیست که تاثیر برنامه حساب شده و از روی تعقل بر حالات رفتار بهبودی و حتی حافظه ما مشخص شده است.

دلیلی که این محققین بیان می کنند با استناد بر چیزیست که "انتظارات عکس العملی می نامند.

پیش بینی عکس العمل خود به موقعیت ها بر رفتار واقعی ما در آن شرایط تاثیر می گذارد.به بیان دیگر وقتی در منتظرید چیزی اتفاق بیفتد رفتارهایتان افکارتان و عکس العمل هایتان شما را به سمت تحقق آن پیش بینی سوق می دهد.

اگر شما برای رفتن به یک سفر رزرو کرده اید برای یک عروسی تدارک دیده اید یا برای یک مهمانی برنامه ریزی نموده اید ،  ممکن است یک سری انتظارات معقول داشته باشید درمورد اینکه قرار است به شما خوش بگذرد و همه چیز خوب پیش برود این انتظارات بر شادی در لحظه شما تاثیر می گذارد بعد به طور خود به خود برای تدارک عروسی یا آماده شدن برای سفر به نحوی که به شما حس شادتری بدهد آماده می شوید.

انتظار داشتن اوقات خوشایند-بر خلاف کسی که برای یک مساله محکوم به شکست برنامه ریزی می کند-شما را تحریک می کند که طوری آماده شوید و خود را محیا کنید که از ایجاد اوقاتی خوش و زمانی لذت بخش مطمین شوید.

با این حال نیازی ندارید که برای دست یافتن به لحظات شاد مثلا در نیمه یک روز کاری برنامه ریزی های بزرگی داشته باشید.می توانید ظهرتان را با یک کار یا عادت خوب و آرامش بخش و نشاط آور ویا کسی که با او احساس خوبی به شما دست می دهد سپری کنید . یک نهار در محیطی خوشایند یا یک پیاده روی با دوستی عزیز می تواند شما را شاد کند و چشم انداز مثبتی برای آینده به شما بدهد.

شکر گزار بودن یکی از تمریناتی است که باعث می شود شما با وجود هر مشکل یا مساله ناراحت کننده خارجی از درون احساس شادی و نشاط پیدا کنید.بایستید و یک نفس عمیق بکشید و به خاطر اولین چیز خوشایندی که در همان لحظه دوروبرتان حس می کنید با زبان از خداوند تشکر کنید. مثلا به خاطردرخت زیبای پشت پنجره یا کت گرمی که دارید یا خانه راحتی که دارید یا ...بعد مدتی مکث کنید و اجازه دهید تا حس شکرگزاری پدیدار شود.

تمرین تنفس عمیق هم از جمله تمریناتی است که حسی خوب همراه با شادی به شما می دهد.کافیست حداقل برای یک دقیقه مکث کنید و از مسایل روزمره دور باشید.این تمرین را انجام دهید و تا زمانی که حس شادی و لذت درونی به شما دست دهد ادامه دهید.

تمام حواستان را جمع کنید و مدتی بیرون از خانه قدم بزنید یا آرام بدوید طبیعت را تماشا کنید به افتادن برگها از درختان به ظرافت و زیبایی دوروبرتان به سایه های گیاهان و اشیا که روی زمین یا دیوار افتاده به برفی که آرام آرام از آسمان بر روی زمین می بارد و...حداقل برای 30 ثانیه در جایی درگ کنید یا کنار بنشینید و با دقت به زیبایی های اطرافتان نگاه کنید.

تمام این تمرینات به شما حس شادی عمیق در لحظه را می دهد.حتی اگر در میانه یک چالش و تنش بزرگ در زندگیتان باشید ، این کارهای ساده حس زیبای شادی امید وزندگی می دهد.

منبع : psychcentral




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
حسینی
پنجشنبه 11 تیر 1394 09:10 ق.ظ
ما کارمون طراحی سایت هست
دوست دارین وب سایت شخصی یا تجاری داشته باشین؟
02166572057
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo
www.tarhebartar.ir Dashboard Clock مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Locations of visitors to this page

كد تقویم

كد تقویم

/v4ex/sidebar.js">
free counters